DİJİTAL ANESTEZİ

DİJİTAL ANESTEZİ

Dijital anestezi, anestezik solüsyonun, kişinin doku basıncına göre ayarlanarak uygulandığı ağrısız anestezi yöntemidir.Özellikle diş hekimi ve iğne fobisi olan hastalar için paha biçilmez bir nimet olan bu uygulama ,anestezinin kişinin doku duyarlılığı ile ağrı eşiğine göre belirlenmesi gibi avantajlarından dolayı diş hekimlerinin yeni gözdesi haline gelmiş durumda.

Dijital Anestezi Uygulaması Nasıl Yapılır?

Dijital anestezi uygulaması enjeksiyon kullanılarak yapılan anestezi uygulamasına nazaran daha kolay ve acısızdır. Diş eti özel bir jel ile uyuşturulur ve hissizleşen diş etine anestezik solüsyon dijital anestezi cihazı tarafından uygulanır.

Dijital Anestezi Tedavisinin Avantajları

Dijital anestezi yöntemi kullanılarak yapılan tedaviler hem hasta hem de doktor açısından avantajlıdır. Bunların başında gelenler:

• Bu teknik, anestezik sıvının kişinin doku basıncı ve ağrı eşiğine göre verilmesinden dolayı ağrısız bir işlemdir
  • Tedavi süresini kısaltan bir yöntemdir.
  • Kişiye özel bir tedavi yöntemi olması açısından oldukça önemlidir.

Hekimlerin tedavi sırasında işini kolaylaştıran, implanttan çene kistlerine kadar her türlü ortodontik tedavide kullanılabilen dijital anestezi tedavi yöntemi, tedaviden sonra kişinin normal hayatına dönmesini daha da hızlandırmaktadır.

DİŞ HEKİMLİĞİNDE KULLANILAN LAZER YÖNTEMLERİ

Lazer iyonize olmayan bir ışıktır ve dokuda birikim yapmaz. Bu sebeple x ışını gibi zarar verecek bir özelliği de yoktur. Diş hekimliğinde kullanılan lazer (Laser) çalışmalarını temelde 2’ye ayırabiliriz:

1. Lazer Diş Hekimliği

Tedavinin tamamının lazer ile yapılabildiği durumlarda “lazer diş hekimliğinden” bahsedebiliriz. Özellikle çürük temizliği ve dişeti estetiğinde sıklıkla kullanılan bir yöntemdir.

1. Lazer Destekli Diş Hekimliği

Eğer yapacağımız tedavide lazer tek başına değil de, diğer yardımcı araçlar ile beraber kullanılacak ise “lazer destekli tedavi” diyebiliriz. Örneğin kanal tedavilerinde kanal dezenfeksiyonu yapılırken lazerden yararlanırız ancak lazer tek başına yeterli olmamaktadır.

Diş Hekimliğinde hangi alanlarda lazer ile tedavi yapılır?

• İmplant cerrahisi uygulamalarında başarıyı artırmak ve işlem sonrası şişlik ve ağrıyı minimuma indirmek için,
  • Diş Beyazlatma, çürük temizliği, pembe estetik tedavilerinde,
  • Gömük diş çekimi sırasında kemik aşındırması yapmak için, (bu şekilde yapılan çekimler sonrası ağrı ve ödem beşte bir oranında düşmektedir)
  • Dişeti hastalıkları ve diş hassasiyeti tedavilerinde,
  • Kas spazmına bağlı çene kilitlenmesi ve eklem problemlerinde düşük seviye enerjili lazer (DSLT -LLLT) uygulamaları ile kısa sürede rahatlama için,

Lazerle dişeti tedavisinin avantajları nelerdir?

Özellikle hasta konforu, işlem şeklinin kolaylığı ve iyileşme süresinin daha kısa olması gibi nedenlerden dolayı diş hekimliğinde oldukça önem taşıyan bir tedavi yöntemidir. Estetik işlemlerde daha hızlı ve kolay iyileşme görülürken, ileri dişeti hastalığı tedavilerinde durum çok daha farklı olabiliyor. Bu yöntem sayesinde ameliyat gerektiren dişeti tedavileri bile ameliyatsız bir şekilde gerçekleştirilebiliyor.